Miért működik a rendszerünk?
Van filozófiánk, hitvallásunk: (Magán)Emberi + Munkafilozófiánk
Barátságos, pozitív életszemlélet, barátságos kommunikáció
A pozitív életszemlélet energiát ad. Rengeteg helyről kapjuk a negatív információkat, melyek befolyásolják az életünket. Akár a médiából, akár a munkahelyünkről vagy az iskolából. Ha engedjük azt, hogy ezek átitassák a lelkünket, akkor mi is negatív, depresszív és sikertelen emberekké válunk. Amennyiben törekszünk a negatívumok megváltoztatására, akkor pozitív, boldog és sikeres emberré tudunk válni, és környezetünket is azzá tesszük.
Nyitottság
Nyitottak vagyunk a változásra, a fejlődésre, a jobb megoldásokra. Minden panaszt megfelelően értékelve feldolgozunk, előnyt kovácsolunk belőle. Minden véleményt meghallgatunk, tudomásul veszünk, és a mindennapjainkban felhasználjuk azt.
Határozottság
Mindig naprakészek vagyunk és tájékozottak. Minden körülmények között magabiztosságot kölcsönzünk. Megfelelő információval rendelkezünk: megoldásokról, szabványokról, folyamatokról.Becsületesség
A becsületesség és a tisztesség vezérel minket. Ahogy a mondás tartja, mindig azt kapod vissza, amit adsz. Ha hazudsz, átvágod a másikat, nem adsz tiszteletet, akkor ne számíts semmi pozitív visszacsatolásra. Ha azonban becsületes vagy, te is azt kapod.
Fegyelmezett működés (nem késünk, nem halogatunk/ ha késünk, akkor azonnal jelezzük)
A hatékonyság egyik alapja a fegyelmezett működés, azaz a szabályok betartása, a meg-adott kereteken belüli működés. Mi is a kiszámíthatóságot, megbízhatóságot fegyelmezettséget várjuk el társunktól, munkaadónktól, a tulajdonostól és a társadalomtól is egyaránt.
Megértő, a másikat meghallgató
Mindannyian arra vágyunk, hogy a társunk, kollégánk, beszélgetőpartnerünk megértsen bennünket, aminek kölcsönösnek kell lennie. Nekünk is meg kell hallgatni a másikat, ettől lesz harmonikus egy kapcsolat.
Mindig előre tekintő
A fejlődést szem előtt tartva, mindig előre nézve keressük a lehetőségeket. Mindenki szeretné a fejlődést, mind a magánéletében, mind a munkájában. Ez hajtja előre és fejleszti az embert, a társadalmat, a világot.
A problémákat azonnal megbeszéljük, a másikat meghallgatjuk
Ha problémát észlelünk, azonnal megbeszéljük, meghallgatjuk a másik felet, tisztázva a félreértéseket, együtt gondolkodva keressük a megoldásokat. Minden kapcsolat egyik legnagyobb veszélye az, hogy a másik által okozott gondokat eltemetjük, és nem szólunk róla.
Folyamatosan fejlesztjük önmagunkat és kollégáinkat
A fejlődés folyamatos, ennek érdekében mindennap teszünk saját és kollégáink fejlődésé-ért. Minden ember szeretne anyagilag, érzelmileg és pozícióban fejlődni. Ehhez azonban rengeteg energia, önfejlesztés és lemondás kell.
Ügyfél tisztelő
Milliószor használjuk a szolgáltatók szót, de szinte soha nem gondolunk bele, hogy ebben a szóban benne van a szólgálni szó is. Az ügyfél azért keres meg bennünket, hogy jót kapjon, kedvességet és figyelmességet. Ennek a teljesítéséhez alap az Ügyfél tisztelete.
A célt folyamatosan szem előtt tartó
Számunkra fontos, hogy mindig a cél lebegjen a szemünk előtt, és mindennap a cél érdekében cselekedjünk. Egy nagy tudományos kutatás kimutatta, hogy érettségizett emberek az érettségi után 20 évvel mennyire lettek sikeresek. Mindazok, akik az érettségi után pontosan megfogalmazták a céljaikat, anyagilag, pozícióban, családilag sokkal sikeresebbek lettek mindazoknál, akik nem tűztek pontos vagy jelentős célt maguk elé.
Csapatban gondolkodó
Csapatban az erő. Egyéni sztárok és one-man show-k szinte csak a filmekben léteznek. Nagy dolgokat, óriási fejlődéseket csapatban lehet elérni. Ahogy Hofi is mondta: "Egyedül nem megy!"
Pókhálóban gondolkodó (a rendszereket átlátó, a rendszer átlátására törekvő)
Folyamatos fejlődésre kell törekedni, s rendszer szinten gondolkodni, ezt pedig a szövevényes figyelmünkkel, a pókhálóban való gondolkodással tudjuk elérni.
Keretrendszerben gondolkodó, a keretrendszert mindig betartó
A keretek, keretrendszerek segítenek az eredményesebb működésben. Minden ember arra törekszik, hogy mind emberi tulajdonságaiban, mind a munkájában csak a jó dolgokat élje meg. Barátságot, nyitottságot, könnyebb munkát, gyorsabb megoldásokat szeretne mindenki, ahhoz azonban, hogy ezek sikerüljenek, az ehhez szükséges gondolkodásmódunk és a munkánkban meglévő keretrendszer szükséges. Ezeknek a pozitív keretrendszereknek a mindenkori betartásával sokkal könnyebbé válik az életünk.
Mindenkit ott alkalmazunk, amely területet a legjobban ismeri és legjobban kedveli
Egyre kevesebb a szakember, egyre kevesebb a munkavállaló, küzdenek az egységek.
A mi felelősségünk az adott munkakörre való betanítás, felkészítés és működés. Nem kényszerítünk hozzá nem illő munkafolyamatra senkit.
Dolgozóink tanítása/fejlesztése - PIRAMIS MODELL
Minél többet tud, annál kevesebbet kérdez, több idő marad a stratégiai kérdésekre. Egyre nagyobb mennyiségű munkát tud ellátni. Ügyfélvisszajelzésekből lelkileg építkezik. Szakmai fejlődése feldobja, jobb hírneve lesz saját köreiben.
Fejlesztő visszajelzéseket adunk
A fejlődés alapja a visszajelzés. Ennek érdekében fejlesztő visszajelzést adunk, azaz megerősítjük a jót, vagyis dicsérünk, és jelezzük a fejlesztendőt szendvics módszerben (dicséret - fejlesztendő - dicséret).
Ha valakiben vagy valamiben meglátod a szépet, mindig mondd el neki. Számodra csak néhány másodperc, de neki megváltoztathatod akár az egész életét. De a hozzáállására mindenféleképpen pozitív hatással leszel.
Megdicsérni önmagunkat
Szeretem magam, elfogadom magam, a múltba való visszatekintés és a fejlődés kiértéke-lése nagyon fontos. Az USA-ban a gyermekeket a legkisebb, legjelentéktelenebb dolgokért is megdicsérik, biztatják a fejlődésre, beléjük kódolják. Hazánkban ennek az ellenkezője a modell, nincs motiváció, igény a fejlődésre. Meg kell tanítanunk a dolgozóinkat, hogy amikor jól teljesítenek, problémát oldanak meg, álljanak meg egy pillanatra, és dicsérjek meg magukat. A jó nem természetes, azért meg-dolgozunk, és megfelelően is kell értékelnünk.
Mindig valamiért cselekvő, és soha nem valami ellen cselekvő (és ez a "valamiért" mindig pozitív)
Az életünket átitatja a fejlesztés, az alkotás, így nem valami ellen, hanem valamiért tesz-szük, amit teszünk. Történjen bármi negatív az életünkben, azt hasonlóan negatívan nem szabad lereagálnunk. Soha nem cselekszünk valami vagy valaki ellen.
Az ötszörös win-win elvét mindig szem előtt tartó: győztes a tulajdonos, az ügyfél, a személyzet, a társadalom.
A működésünk alapja az ötszörös win-win elve. Az az együttműködés, az a vállalkozás, az a társadalom, az a család nem működik, amelyben a benne lévő összes szereplő nem talál saját maga számára jó dolgokat. Egy vállalkozás esetében mindenkinek nyernie kell az együttműködésből, különben a benne szereplők kilépnek abból. Ötszörös win-win elve: tulajdonos, alkalmazottak, ügyfél, társadalom. Tetteink és tevékenységünk segítségével minimum 5 szereplő fog nyerni: Tulajdonos vagy megbízó: folyamatos fejlesztéseken megy át a cége. Alkalmazottak: tanulhat, fejlődhet.
Társadalom: létrehozunk egy olyan egységet, mely példa lehet a társadalom más csoportjai és/vagy egyénei számára.
Törekszünk arra, hogy példaképek legyünk (a fiatalok előtt és a többi dolgozó előtt mutassunk jó példát)
Mi hiszünk abban, ha az emberi és szakmai tudásunkat átadjuk, akkor az utánunk következő generációra átragad a tudás és a lelkesedés energiája a szakma, a vállalkozás iránt. Ennek köszönhetően pedig a társadalom össztudását és összenergiáját tudjuk emelni, a tudás átadásával pedig példaképekké tudunk válni.
Az előkészítést és utómunkálatokat precízen elvégző
Van egy alapszabály: a munkák sikeres végeredménye 90%-ban az előkészítéstől függ. Gondoljunk csak abba bele, hogy amikor édesanyánk vagy feleségünk főz nekünk egy finom vasárnapi ebédet, milyen dolgoktól függ az, hogy az étel egy csodálatos remekmű legyen. Függ attól, hogy hol, kitől, milyen alapanyagot vásárol, hogyan készíti elő, és milyen lelkülettel, tudással és szorgalommal főzi meg. Ha minden a legjobbak szerint készül, akkor az csodálatos lesz.
A-B-C tervet készítő
Számunkra fontos, hogy több megoldással is rendelkezzünk, mindig legyen A, B, C tervünk. Bizonyára te is rettenetesen rosszul éreznéd magad akkor, ha a házassági évfordulótokon abban az étteremben szeretnél ünnepelni, ahol legelőször találkoztatok a pároddal, de ott már nincs szabad asztal. Nem foglaltál előre, és ott állsz leforrázva az ajtóban, mert füstbe ment a romantikus vacsora terve. Az életben rengeteg ilyen és ehhez hasonló pillanatot élünk meg akkor, ha nem készülünk pótmegoldással, B-C-D tervekkel. Mindig gondolkodj előre, állíts fel a munkádban és a privát életedben is többfajta megoldást, hogy ne élj át negatív pillanatokat, hiányt és frusztrációt.
Az ügyfelek számára nem problémát generálunk, hanem meg-oldást hozunk.
Megoldásban gondolkodunk. Hogy érzed magad attól, ha valaki folyamatosan a problémáival traktál? Ezeket az embereket negatív személyiségnek vagy energiavámpírnak hívjuk, menekülünk előlük, nem érezzük jól magunkat a társaságukban, mert elszívják az energiánkat. Ha a párodnak, a kollégáidnak vagy a főnöködnek nem a problémáiddal hozakodsz elő, nem is tőlük várod a megoldást, hanem előre gondolkodtál, azaz A-B-C tervet készítettél a megoldásra, akkor bízni fognak benned, számítanak rád, magasabb pozíciót, több fizetést kaphatsz és fejlődhetsz. Mindezek mellett örülnek is majd a társaságodnak, hiszen nem energiát veszel el tőlük, hanem adsz nekik abból.
Célorientáltságunk
Az ügyfél elvárásai mindig szem előtt.
A kijelölt útról nem térünk le.
A szemünket mindig a célon tartjuk.
Egységes szemlélet, ugyanaz a mondás..
Félig üres vagy félig teli?Mi a félig telire koncentrálunk, célunk mindig az, hogy megtöltsük.Lehetnek eltökélt céljaink, koncepciónk, de nem érünk velük sokat, ha nem pozitív és teremtő szándékok mentén haladunk.Az adott pillanatban történő negatív esemény az ember fejlődését szolgálja, éppen ezért tanításként kell megélni, változásra való felhívást jelent. Tudatosságunk mentén a negatív történést pozitív gondolatukkal itatjuk át, az pozitívvá változik. Nem arra koncentrálunk, hogy a pohár fele üres, hanem arra, hogyan fogjuk megtölteni legjobb tudásunk szerint. Hiszen van egy félig teli poharam!Mindig többet adunk!Vállalásainkat minden irányban - tulajdonos, dolgozók, stb. - túlteljesítjük.